Inloggning
Fyll i dina inloggningsuppgifter och klicka på Logga in.
Menyer
När man loggat in kommer man till Instrumentpanelen. Till höger ser man de olika menyalternativen.
Artiklar: Här listas allt som har med artiklar att göra. Här kan du skapa biljetter, biljettmallar och styra publiceringspaket.
Kunder: Här finns alternativ som rör kunderna, dvs kundlistor, dubbletthantering, köp och köpta biljetter.
Admin: Här hittar man administratörsinställningar. Här listas systemanvändare, kassor, och här hittar man rapportverktygen.
Sök
I sökfältet på startsidan kan man söka generellt i hela systemet, på t ex kundnamn, personnummer, biljett- eller kvittonummer.
Varningar/Åtgärd krävs
Om något går fel under ett köp dyker de upp i listan på förstasidan. Ett vanlig scenario är att en kund har försökt göra ett köp i webbshopen, men har tagit för lång tid på sig att betala evenemangsbiljetter som har en bestämd reservationstid. Köpet med godkänd betalning har eventuellt inte slutförts inom den avsatta tiden (t ex 30min), och har därmed avbrutits för att biljetterna ska kunna säljas till en annan kund. Mer information om reservationstiden hittas under Skapa evenemang.
Alla köp som nämns i denna lista är avbrutna, således är inga kvitton skickade till kund eller biljetter skapade. Man måste därför göra ett återköp i sin betalväxel (t ex Nets/Klarna), och kunden behöver göra ett nytt köp för att få giltiga biljetter. När man har slutfört återbetalningen hos betalväxeln, klickar man sig in på köpet i listan och väljer Slutför.