Dubbletter

Under Kunder>Dubbletter finns det möjlighet att sammanfoga data som finns inlagd mer än en gång. Dubbletter kan uppstå i systemet om kunden felregistreras t ex med olika stavning på namnet eller felaktigt personnummer. Det kan också ske om kunder har importerats från ett annat system.

Systemet ger förslag på dubbletter som kan sammanfogas. Vill man göra det kryssar man i källa på en eller flera kundprofiler som ska tas bort, sedan mål på den kunprofil som man vill behålla, dit all information ska sammanfogas. Klicka sedan på knappen Sammanfoga.
OBS! Om kunden har en registrerad profil (det står Ja i kolumnen för Registrerad) måste denna profil sättas som mål!

Det går att manuellt söka upp dubbletter. Sökbara parametrar är e-post, personnummer och namn. Man kan även klicka på kundens namn och göra förändringar i kundprofilen i de fall man vill rätta uppgifterna istället för att sammanfoga profilerna.

kunder-15-dubbletter