Under Kunder > Biljetter & presentkort > Biljetter listas alla sålda biljetter.
Vill man gruppera utifrån en parameter drar man dess rubrik till rutan ovanför rubrikraden. Man kan ändra ordningen på kolumnrubrikerna genom att dra rubriken till den plats man önskar.
Man kan också söka på hela eller delar av fältnamn genom att skriva i rutan rakt under respektive rubrik, samt sortera stigande eller fallande genom att klicka på rubriknamnet.
För att se detaljer om en biljett väljer man den i listan genom att klicka på streckkoden. Överst i fönstret visas information om kortet med länkar till artikeln, biljettmallen och köpet. Om det är ett personligt kort eller ett fakturaköp så finns det länkar till kunden eller företaget.
Med knappen Testa giltighet kan man kontrollera biljettens giltighet i en specifik biljettläsare vid en specifik tidpunkt.
Friskvårdskvitto är en funktion som kan skriva ut ett samlat kvitto till en kund, t ex för en autogirobiljett som har flera betalningar kopplad till sig. Notera att detta är en tilläggsfunktion som kräver konfiguration innan den kan användas, hör av er till supporten om ni vill använda funktionen.
På den här sidan finns också ytterligare möjligheter att justera biljetten, t ex sätta ett nytt utgångsdatum på biljetten, spärra biljetten (både permanent eller tillfälligt), eller inaktivera biljetten.
Byt ägare ändrar biljettägare för biljetten. Bra om någon t ex vill överlåta sin biljett till någon annan, eller om man behöver byta profil för en kund. Det lättaste när man ska byta biljettägare är att söka på personnummer och sedan välja rätt person som kommer upp. Sök på enbart namn kommer att ta systemet mycket längre tid att genomföra.
Längst ner på denna sida finns en logg som listar allt som hänt med biljetten, t ex när den skapades, alla passager, förlängningar, spärrar osv. Om biljetten har en nekad passage kan man här läsa ut i vilken läsare och varför biljetten har nekats passage.
Byt tillfälle på evenemangsbiljetter
Om biljetten är kopplad till evenemangsbiljetter där det finns fler tillfällen kan man flytta biljetten till ett annat tillfälle med knappen Byt tillfälle.
Klicka på knappen och välj det tillfälle du vill flytta biljetten till. I nästa steg får du välja det tillfälle du vill flytta till och till sist bekräfta alla uppgifter.
Tips: Om du ska flytta flera biljetter som ingår i samma köp är det smidigast att göra från Köp-sidan.