För att lägga till en ny användare i systemet väljer man Ny användare i menyn Användare.
Användare
Förnamn: Användarens förnamn (obligatoriskt).
Efternamn: Användarens efternamn (obligatoriskt).
Personnummer: Valfritt om man vill lägga in personalens personnummer.
Anställningsnummer: Här finns möjlighet att lägga in ett internt anställningsnummer. Fältet är frivilligt.
Användarnamn: Användarens användarnamn (obligatoriskt).
Profil: Vilken användarprofil som användaren ska ha (obligatoriskt).
Anläggning: En användare kan arbeta på en eller flera anläggningar. Välj här vilka.
Lösenord: Användarens lösenord (obligatoriskt).
Lösenordsbekräftelse: Bekräfta lösenordet ovan (obligatoriskt).
Redigera en användare
Om man behöver redigera en användare går man till Sök/Lista användare > klickar på den användare du vill redigera. Sidan nedan visas. Här kan man bland annat ändra användarnamn, för- och efternamn, profil, anläggning, lösenord. Det finns också möjlighet att inaktivera en användare, så att de inte kan logga in och använda kontot - bra för till exempel säsongspersonal. Här kan man också radera användare om de har slutat sin anställning hos er. Man kan inte få tillbaka en borttagen användare.