Ny användare

För att lägga till en ny användare i systemet väljer man Ny användare i menyn Användare.

Användare

Förnamn: Användarens förnamn (obligatoriskt).
Efternamn: Användarens efternamn (obligatoriskt).
Personnummer: Valfritt om man vill lägga in personalens personnummer.
Anställningsnummer: Här finns möjlighet att lägga in ett internt anställningsnummer. Fältet är frivilligt.
Användarnamn: Användarens användarnamn (obligatoriskt).
Profil: Vilken användarprofil som användaren ska ha (obligatoriskt).
Anläggning: En användare kan arbeta på en eller flera anläggningar. Välj här vilka.
Lösenord: Användarens lösenord (obligatoriskt).
Lösenordsbekräftelse: Bekräfta lösenordet ovan (obligatoriskt).

Redigera en användare

Om man behöver redigera en användare går man till Sök/Lista användare > klickar på den användare du vill redigera. Sidan nedan visas. Här kan man bland annat ändra användarnamn, för- och efternamn, profil, anläggning, lösenord. Det finns också möjlighet att inaktivera en användare, så att de inte kan logga in och använda kontot - bra för till exempel säsongspersonal. Här kan man också radera användare om de har slutat sin anställning hos er. Man kan inte få tillbaka en borttagen användare.

Byta lösenord

Som administratör kan man ändra lösenord åt användarna i systemet. För att göra detta klickar man sig in på användarens profil och längst ner på sidan kan man här sätta ett nytt lösenord. Lösenordet behöver skrivas in två gånger för att säkerställa att man har skrivit rätt tecken. Det går även att tvinga lösenordsbyte, så att användaren själv får byta till ett självvalt lösenord när de har lyckats med inloggningen.