Om man säljer t ex årskort i sin webbshop, och önskar att kunden ska få (eller kunna välja att få) en fysisk biljett (t ex ett plastkort), kan man använda funktionen Uthämtning. Kunden betalar online och får då ett e-postkvitto. Väl på plats på anläggningen byter de in sin betalda biljett mot ett plastkort eller armband. Det går att byta in sin biljett både i kassa och i självbetjäningskiosk.
Beroende på vilka leveranssätt ni använder till biljetter för systemet i övrigt, utformar vi på bästa sätt hur uthämtningen ska fungera på er anläggning - prata med vår support för att höra olika alternativ för just ert upplägg.
När kunden sedan har gjort köpet tar de med kvitto eller biljett till kassan, där personalen söker upp köpet. Kassapersonalen letar upp kvittot bland sökresultaten och använder knappen "Hämta ut alla biljetter" för att göra uthämtning av alla biljetter i köpet samtidigt. Då startar kodning av kort i kassan och man kodar alla kort samtidigt.
Det finns även möjlighet att hämta ut biljetter en och en, om de olika biljettägarna besöker er vid olika tider. Då klickar man istället in sig på biljetten och väljer "Hämta ut" - då kodas bara en av biljetterna och inte samtliga.
För att hämta ut en biljett i självbetjäningskiosken följer man bara instruktionerna på skärmen (scanna QR-kod, lägg ett armband på läsaren, läs av, färdigt).