Varför visas "Hämta avtal" i betalterminalen?

Avtalet behöver laddas ner på nytt från betalväxeln.

Ta fram Nets lösenkort till terminalen. Dra lösenkortet med magnetremsan.
Adminmeny öppnas. Gå till Inlösare > Hämta avtal (tryck grön knapp för OK/acceptera/gå in på menyvalet)

Om ett meddelande kommer upp med "tekniskt fel" behöver man istället gå till:
Kommunikation > Ta bort spärr > Ta bort data

Dra nu lösenkortet igen > Inlösare > Hämta avtal.
Er adress visas på skärmen. Tryck OK (grön knapp).
Efter att terminalen jobbat ett tag frågar den om du vill lagra avtalet. Tryck OK (grön knapp).

Gör sedan dagsavslut:
Tryck på knappen Menu på betalterminalens knappsats > Dra lösenkort > Dagsavslut

Gör sedan en omstart av terminalen genom att hålla inne den gula knappen och punkt/komma-knappen på knappsatsen i ca 3 sekunder. Terminalen startas om och efter detta ska det fungera att göra betalningar igen.